SPECIALIST IN DE SPOTLIGHT
In deze blog neemt Stefan ons mee in de wereld van onze supportdesk en vooral in de steun en toeverlaat die hij gevonden heeft in onze support manager Marloes.
Onze supportafdeling is een belangrijk onderdeel van ons bedrijf. We noemen het ook wel eens ons kloppend hart binnen de muren van TéGéTèl. Dat is niet alleen te merken aan de grootte van de afdeling, maar de support afdeling is ook letterlijk het middelpunt van de technische afdeling.
Het support ‘eiland’ is voorzien van de meest geavanceerde akoestische elementen om zo min mogelijk last te hebben van de geluiden om je heen. Door de 2 grote wanden vol met TV’s waar de storingen, data en gegevens van ons te bedienen gebied op weergegeven worden zijn wij altijd up-to-date en op de hoogte van de laatste informatie op het gebied van netwerkstoringen etc.
Onze helpdeskmedewerkers verwerken dagelijks een grote diversiteit van telefoontjes en spreken hierdoor alle mogelijke medewerkers van verschillende bedrijven. Dit kan een IT manager zijn die weet waar hij het over heeft, maar ook een administratief medewerker die een vraag heeft over een relatief kleine verandering in de instellingen . Onze klanten weten ons te vinden voor vragen over hun verbindingen, storingen, de telefooncentrale en over algemene software vragen zoals bijvoorbeeld programma’s die onderdeel zijn van Microsoft 365. Juist dit aspect is wat het werken op de supportafdeling leuk maakt, aldus Marloes. Je weet van te voren nooit wat de dag gaat brengen.
In 2021 is Marloes begonnen bij TéGétèl en kwam helemaal blanco binnen. Zij kwam uit een groot familiebedrijf waar zij het dagelijkse reilen en zeilen beheerde van het bedrijf. Doordat ik Marloes vanuit een andere setting kende wist ik welke capaciteiten zij in huis had. Dat zij op dat moment geen ervaring had in het vakgebied, was voor mij geen enkel bezwaar. Ik had er alle vertrouwen in en dat heeft ze ook zeker voor meer dan 100% waargemaakt. We vullen elkaar goed aan en zij kan mijn afwezigheid op de werkvloer goed opvangen waardoor de klanten nog steeds optimaal geholpen worden.
Marloes zelf geeft aan dat ze het in het begin wel heel spannend vond. Hoewel ze genoeg ervaring heeft in het aansturen van teams was dit wel een enorme stap uit haar comfortzone.
Marloes: “Het is echt heel spannend om iets totaal nieuws te ondernemen terwijl je al een gezin hebt en eigenlijk al comfortabel bent in je leven. Maar het avontuur trok toch en uiteindelijk is het de uitdaging waar je juist van groeit en ontwikkelt. Ik ben begonnen als algemeen supportmedewerker waarbij ik de eerstelijns telefoon opving. Door naar de klant te luisteren wat de hulpvraag was en dit te verwerken in een ticket kon de opvolging sneller plaatsvinden.
Uiteindelijk heb ik mezelf steeds meer op de werkvloer ontwikkeld en kon ik mijn ervaring meenemen om de supportdesk steeds verder te professionaliseren.
Hoewel het een moeilijke stap was om het familiebedrijf te verlaten, heb ik er geen moment spijt van gehad.”
Waar Marloes in het begin wel een beetje tegenaan liep was dat ze na de middelbare school geen Engels meer heeft hoeven te gebruiken in haar werk. Hierdoor was het best spannend voor haar om de trainingen die met de ICT te maken hebben te gaan volgen. “Maar, de ICT zou de ICT niet zijn als daar geen oplossingen voor zouden zijn.” vertelt Stefan. Uiteindelijk heeft Marloes dan ook alle trainingen met een goed gevolg afgerond.
Inmiddels is Marloes onze expert op het gebied van de telefooncentrale van Enreach en onderhoudt ze nauwe contacten met de leveranciers van onze diensten en service.
Één van Marloes haar sterkte punten is dat ze een echte people manager is en dat ze alles aanpakt. Hierdoor heeft ze snel een duidelijk inzicht over wie welke storing het beste kan aanpakken en hoe ze het beste uit haar team en organisatie kan halen. Door deze instelling blijft Marloes regelmatig langer op kantoor zodat ze zeker weet dat de klant geholpen wordt en/of is bij het vraagstuk wat er ligt.
Wij – binnen TéGéTèl – vinden iedere klant belangrijk en maken geen onderscheid. Hierdoor wordt elk probleem op de juiste manier opgepakt en verholpen. Marloes is dan ook het voorbeeld dat een overstap naar de ICT echt mogelijk is als je dit wilt.
Ik ben dan ook echt heel erg blij dat Marloes de stap heeft durven zetten en dat het zo positief heeft uitgepakt.
Wat dat betreft is het aantrekken van Marloes een gouden zet geweest!
Wil jij ook bij ons supportteam komen werken of ben je op zoek naar een leuke stage? Neem dan zeker contact op met Marloes. Juist vanuit haar ervaring weet ze precies hoe ze het beste uit jezelf en jouw ontwikkeling kan halen.
En mochten jullie als bedrijf zijnde nog op zoek zijn naar een professionele ondersteuning op ICT gebied dan horen wij het uiteraard ook graag.
Dan kom ik of een van mij collega’s graag een keer op de koffie.