SYMPATHIEK
MERKONAFHANKELIJK
OBJECTIEF
CHATBOTS
Chatbots hebben zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld en kunnen voor verschillende doelen worden ingezet. Je kunt een chatbot bijvoorbeeld gebruiken om klanten razendsnel antwoord te geven op veelgestelde vragen, het ondersteunen van de klantenservice of voor het verzenden van enquêtes en klanttevredenheidsonderzoek.
RAZENDSNEL
Jouw klanten en bezoekers worden razendsnel geholpen.
SCHAALBAAR
Je beschikt met onze chatbots over een schaalbare oplossing.
24/7 BEREIKBAAR
Altijd bereikbaar met onze slimme oplossingen.
WAT IS EEN CHATBOT?
Het woord ‘chatbot’ is een samentrekking van de woorden ‘chat’ en ‘robot’, maar een chatbot heeft natuurlijk helemaal niets met robots te maken. Een chatbot is eigenlijk een computerprogramma (software) dat geprogrammeerd is om geautomatiseerde gesprekken te voeren. Chatbots maken vaak gebruik van een zogenaamde vraagboom: in dit schema staan alle vragen en antwoorden opgenomen. Chatbots zijn dan ook vooral handig om in te zetten voor taken die ze zelfstandig uit kunnen voeren en gesprekken die met behulp van een vraagboom geprogrammeerd kunnen worden.
Je kunt ook chatten met onze chatbot Pixel. Zo kun je zelf ervaren wat een chatbot voor jouw organisatie kan betekenen. Je kunt een chat met Pixel starten door op de oranje button te klikken.
CHATBOTS
Wij laten je in deze animatie graag een aantal mogelijkheden voor het inzetten van chatbots zien. Je kunt ook chatten met onze eigen chatbot Pixel om meer te leren over chatbots en hoe deze voor jouw organisatie ingezet kunnen worden.
CHATBOTS SLIM INZETTEN
Chatbots kunnen slim worden ingezet als aanvulling op de klantenservice of support desk. Chatbots kunnen klanten en bezoekers helpen door aanvullende vragen te stellen en ze door te sturen naar bijvoorbeeld een video of handleiding. Zo krijgen klanten 24/7 ondersteuning en antwoord op veelgestelde vragen. En lukt het de chatbot niet om het probleem direct op te lossen? Je kunt met hulp van de chatbot ook een support ticket aanmaken om de klant verder te helpen of het probleem doorzetten naar de klantenservice met behulp van een e-mail.
CHATBOTS: EEN SCHAALBARE OPLOSSING
Het belangrijkste voordeel is dat deze oplossing (bijna) onbeperkt schaalbaar is. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over drukkere periodes en het aantal binnenkomende chats en gesprekken. Jouw klanten en bezoekers worden zo ook op de meest drukke momenten razendsnel geholpen.
24/7 BEREIKBAAR
Je bent 24/7 bereikbaar voor het beantwoorden van veelgestelde vragen. Chatbots kunnen zo worden ingesteld dat ze razendsnel antwoord kunnen geven op veelgestelde vragen en klanten kunnen doorverwijzen naar bijvoorbeeld een video of handleiding die ze helpt om hun probleem op te lossen.
CHATBOTS ONTWIKKELEN: PERSOONLIJKE AANPAK
Wij geloven in een persoonlijke aanpak en bieden op maat gemaakte chatbots die perfect aansluiten op de wensen en behoeften van jouw organisatie. Het ontwikkelen van een chatbot start dan ook altijd met een kennismaking met onze experts. Wij maken samen een inventarisatie van jouw wensen en behoeften, brengen processen in kaart en geven een persoonlijk advies. Zo ontwikkelen wij samen een slimme chatbot die jouw medewerkers kan ondersteunen en past bij de bedrijfscultuur en merkidentiteit.