MAATWERK VOOR DE ONDERLINGEN: VAN LOKAAL WERKEN NAAR DE CLOUD VAN TéGéTèl | HBA
Afgelopen oktober nam Peter den Ouden van De Onderlingen contact op met onze directeur Stefan Zijlstra. Peter wilde graag met TéGéTèl | HBA om de tafel zitten om te kijken naar onze mogelijkheden op gebied van Cloud-oplossingen en telefonie. En zo geschiedde. Samen met New Business Manager, Davina van Leijden, vond de eerste afspraak eind oktober 2020 plaats.
De Onderlingen is een zakelijk dienstverlener waar je terecht kunt voor verzekeringen, bankieren en hypotheken. Je bent lid van een vereniging van mensen die hart hebben voor elkaar en hun regio. Ze hebben drie vestigingen in Lekkerkerk, Benschop en Schoonhoven. Ook werken zij zonder winstoogmerk en zijn gegarandeerd objectief.
PITTIGE JURIDISCHE VRAAGSTUKKEN
Door het aanbieden van bankieren, verzekeringen en hypotheken moet De Onderlingen zich houden aan specifieke strenge wet- en regelgeving. Dit komt voort vanuit de AVG, de Nederlandse Bank en hun Raad van Commissarissen. ICT-partners moeten de werkprocessen inzichtelijk maken.
Peter legde vanwege al deze eisen, pittige juridische vraagstukken aan TéGéTèl HBA. Maar wij houden gelukkig wel van een uitdaging. Samen met Raymond Verbaan, onze functionaris gegevensbeschermer (FG), hebben we het voor elkaar gekregen om aan alle eisen te voldoen.
ZO PAKKEN WIJ ONZE WERKPROCESSEN AAN
Doordat wij ISO 9001 en 27001 gecertificeerd zijn, hebben wij al veel werkprocessen vastgelegd en gedocumenteerd. Wel hebben wij ons standaard service contract vervangen voor een uitgebreider service level agreement (SLA). Ook hebben wij de ISO 9001, 27001 en 7510 certificaten laten zien van de datacenters waar onze servers staan.
MAXIMALE CONTROLE
Onze servers staan in Meppel, Apeldoorn en Dronten. Hier is bewust voor gekozen, zodat wij maximale controle hebben over de data van onze klanten. Dit is ook een vereiste vanuit De Onderlingen. Data moet in Nederland zijn opgeslagen.
VEILIG IN DE CLOUD WERKEN
Daarom is gekozen voor de online werkplek van HelloC. Het nadeel van Cloud opslag in het buitenland (zoals bijvoorbeeld Microsoft) is dat we niet weten waar dit opgeslagen staat. Hier is namelijk geen zicht op. Ook zijn wij een stuk beperkter in de technische mogelijkheden. Onze data staat uitsluitend in Nederland.
Hieronder beschrijven wij nog een aantal voordelen om voor onze Cloud te kiezen:
– 24 /7 bereikbaar voor eventuele storingen
– Er draaien drie verschillende back-ups op vastgezette tijden
– Een aanspreekpunt voor alle ICT- en Telecom vragen
– Makkelijk op en afschalen van licenties
– Bij een faillissement van TéGéTèl HBA blijft het data center online
– TéGéTèl HBA is aangesloten bij het ICT waarborg fonds en heeft een Hiscox verzekering lopen
Na een traject van 3 maanden hebben we alle documenten op orde en een akkoord gekregen op de offerte. Na dit akkoord kan Sander, onze ICT Engineer, aan de slag. De afgelopen maanden is Sander al op locatie geweest om het volgende te achterhalen:
– Wat voor apparatuur staat er?
– Welke verbindingen zijn er?
– Welke software wordt er gebruikt?
– Hoe en waar staan documenten opgeslagen?
– Wat kan er beter?
– Waar wilt de klant graag naartoe?
– Wat is daar voor nodig?
Vervolgens kan Sander een Cloud omgeving bouwen. Hierin krijgen de gebruikers een eigen profiel met de juiste rechten. Dit is nodig om bijvoorbeeld de documenten af te schermen van de directie. Vervolgens wordt er een mappenstructuur aangemaakt, netwerk schijven ingericht en mailboxen geactiveerd. Als dit allemaal staat, wordt alles overgezet in onze Cloud-omgeving.
Bestaande en nieuwe laptops/computers worden voorzien van de laatste updates, een virusscanner, two–factor autentication, Bitlocker en een koppeling naar onze Cloud. Oude werplekken worden weggehaald en AVG-proof en milieuvriendelijk afgevoerd.
Na een week intensief contact en de laatste aanpassingen zijn gedaan door Sander is dat het moment om volledig live te gaan en los te laten. En dit is altijd een prachtig moment. Wij zeggen PROOST!