Even voorstellen: Simon

Even voorstellen: Simon

Simon (41) scoorde zijn eerste baan in de ICT en telecom door contacten bij de voetbal en is Directeur bij TéGéTèl. Wij stellen Simon in dit blog graag aan jullie voor! 

“Ik zit inmiddels 12-13 jaar in de ICT en telecom en heb een hoop kennis opgedaan, een groot netwerk opgebouwd en mooie stappen gemaakt in mijn carrière.” 

Nieuwe uitdaging  

Als echte voetballiefhebber kun je Simon vaak op zijn voetbalclub vinden. En daar begon zijn carrière in de ICT en telecom. “Ik ben toevallig in de ICT en telecom beland door contacten bij de voetbal. Ik was op zoek naar een uitdaging en ben toen bij een kleine telecomclub begonnen als accountmanager.” Het was zijn werk voor Gigaset dat Simon uiteindelijk in contact bracht met TéGéTèl. “Ik ben na mijn eerste baan in de ICT en telecom overgestapt naar KPN, heb bij verschillende ICT-bedrijven gewerkt als accountmanager en ben vervolgens naar Gigaset gegaan.” TéGéTèl was een van de klanten van Gigaset en zo kwam Simon in contact met Martin tijdens een bezoek aan de fabriek in Duitsland. “Ik kende Martin van een bezoek aan de Gigaset-fabriek in Duitsland en we hebben altijd contact gehouden. Stefan heb ik later ontmoet op een zakenreis.” Simon maakte ondertussen mooie stappen in zijn carrière bij Gigaset. “Ik heb mooie stappen gemaakt in mijn tijd bij Gigaset. Ik ben als partnermanager begonnen en uiteindelijk Salesmanager BENELUX geworden.” Als Salesmanager leerde Simon strategisch denken, slimme samenwerkingen aangaan, plannen maken en nieuwe afzetmarkten ontwikkelen.” 

Directeur  

Toen twee jaar geleden de vacature voor Directeur op LinkedIn werd geplaatst reageerde Simon meteen. “Het is eigenlijk allemaal begonnen met een grapje vanuit mijn kant, maar we zijn serieus met elkaar in gesprek gegaan en toen is het eigenlijk allemaal heel snel gegaan.”  Simon kende Martin vanuit zijn tijd bij Gigaset. “Ik kende Stefan niet en we zijn in veel opzichten tegenpolen, maar onze passie, ambitie en drive passen perfect bij elkaar.” 

Samenwerking 

Simon voelt zich helemaal thuis in het team van TéGéTèl en vindt samenwerking nog steeds belangrijk. “Ik zet graag samenwerkingen op die zorgen dat beide partijen samen kunnen groeien.” Het gaat dan niet alleen om samenwerkingen met partners, maar ook om de samenwerking binnen het team én de samenwerking met onze (potentiële) klanten. “Als ICT specialist is TéGéTèl ontzettend belangrijk in de markt voor het mkb met 1-70 werkplekken. Grotere bedrijven worden overgenomen en daardoor verliezen we in de markt steeds meer spelers die écht aandacht hebben voor ondernemers en het mkb. Zeker de kleinere mkb-bedrijven hebben behoefte aan persoonlijk contact én een compleet aanbod aan diensten. Onze klanten willen een naam zijn, geen nummer. En dat is precies wat wij bieden.”   

(Financieel) resultaat 

“Wij willen de ICT-specialist zijn én blijven voor het mkb met persoonlijk contact en expertise.” Persoonlijk contact en samenwerking zijn voor Simon de sleutelwoorden in zijn ambities voor de toekomst. “Ik wil met mijn kennis en ervaring zorgen dat er mooie resultaten worden neergezet met goede processen en flows.” Het is voor Simon niet alleen het financiële resultaat dat telt. “Ik heb zelf als accountmanager gewerkt, dus die ervaring neem ik mee in het aansturen van mijn teams. Ik heb niet altijd de begeleiding gekregen die ik graag had willen hebben, dus dat probeer ik wél aan mijn teams te geven.” Het investeren in de ontwikkeling en groei van het team en persoonlijke aandacht voor de persoon staan dan ook centraal in het leiderschap van Simon. “Ik wil dat collega’s met plezier naar hun werk gaan en kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Neem bijvoorbeeld Jesse, die laatst de overstap heeft gemaakt van de support naar de sales. Wij hebben samen een plan van aanpak gemaakt en vanuit TéGéTèl ondersteuning geboden om dit mogelijk te maken.

Toekomst 

“Ik wil TéGéTèl laten groeien. Niet alleen als organisatie, maar ook op individueel niveau.” Vertelt Simon “Ik wil het team niet alleen laten groeien in het aantal medewerkers.” Het team vrijheid en verantwoordelijkheid geven staat voor Simon dan ook centraal. “Het is belangrijk dat we onze teamleden vrijheid en verantwoordelijkheid geven. Wij laten onze teamleden meedenken over onze plannen voor de toekomst, zoals bijvoorbeeld in het transitieprogramma dat we samen met KPN zijn gestart. Ik vind het belangrijk om het team te stimuleren die vrijheid en verantwoordelijkheid op te pakken zodat we samen kunnen groeien. Ik vind groeien in processen belangrijker dan groeien in de grootte van klanten en het aantal medewerkers: dat past ook niet bij onze identiteit en onze kernwaarden.” Ambitie en plannen voor de toekomst heeft Simon zeker. Als het aan Simon ligt heeft TéGéTèl in de toekomst 1 of 2 extra locaties. 

Uitdaging 

Als ICT-specialist staan we voor een aantal mooie uitdagingen. Artificial Intelligence (AI) en de eisen op het gebied van security (NIS2) zijn uitdagingen voor het mkb en daar kunnen wij als specialist in ondersteunen met kennis en advies.” Op persoonlijk vlak heeft Simon ook nog een mooie uitdaging. “Voor mezelf is de grootste uitdaging om soms even op de rem te trappen. Ik wil soms te snel, maar de organisatie moet natuurlijk ook mee. Ik heb zoveel ideeën en plannen in mijn hoofd zitten. Het is voor mij de grootste uitdaging om dat in het goede tempo te communiceren naar het team zodat iedereen mee kan en we dit samen aan kunnen pakken.” 


Typisch TéGéTèl  

Typisch TéGéTèl is voor Simon de loyaliteit en de samenwerking in een hecht team. “Wij hebben echt een hecht en loyaal team met collega’s die hier lang werken en stagiairs die na het aflopen van hun stage voor TéGéTèl kiezen.” Hoe hecht het team is ziet Simon niet alleen terug op de werkvloer, maar ook tijdens het jaarlijkse weekend weg dat door de personeelsvereniging wordt georganiseerd. “Je ziet bijvoorbeeld tijdens het weekend weg dat het team elkaar helpt en steunt. Ik weet nog dat we over een touwbrug moesten op een paar meter hoogte. Het is mooi om te zien dat het team elkaar ook in die activiteiten steunt en elkaar helpt.”   

Support 

Simon weet hoe belangrijk steun is. “Ik heb een gezin met een fantastische vrouw en 3 ontzettend lieve kids, een passie voor voetbal en een druk sociaal leven.” vertelt Simon “Het is soms best uitdagend, maar ik vind het heel mooi en inspirerend om mijn gezin te zien. Als ik zie wat mijn vrouw allemaal doet om te zorgen dat ik dit kan doen én zelf ook nog sprongen maakt in haar carrière, dan is dat voor mij echt inspiratie en motivatie.” Simon is niet alleen trots op zijn gezin en zijn team, maar kan ook met trots terugblikken op wat hij als Directeur heeft bereikt. “Ik ben trots op hoe de organisatie is gegroeid en op de stappen die het team heeft gemaakt. En ik ben trots op de bijdrage die ik daaraan heb mogen leveren.”  

Terug naar blog